poniedziałek, 23 lipca 2012

Chlebek bananowy w wersji light... Pyszny! Kromka poniżej 150kcal


Od dawna chodził za mną chlebek bananowy, ale nie mogłam nigdzie znaleźć przepisu w wersji dietetycznej. Wszędzie masa mąki, masła i cukru... Postanowiłam sama coś wykombinować i efekt jest rewelacyjny! Mało urósł, ale wystarczająco, żeby zrobić kanapeczkę (potwornie syci!). Zamówiłam sobie młynek, więc zrobię drugą wersję z mąki z otrębów i jestem pewna, że urośnie bardziej.


Składniki na jeden bochenek z keksówki (całość 1200kcal - u mnie ponad 10 kromek):
  • 450g dojrzałych bananów - 4 średnie sztuki (ja kupiłam już takie brzydkie z promocji, a potem poleżały jeszcze kilka dni, mogą być całkiem brązowe) 
  • 50g otrębów pszennych 
  • 50g otrębów owsianych 
  • 30g mąki żytniej pełnoziarnistej 
  • 20g (chyba jakieś trzy łyżki) odtłuszczonego mleka w proszku 
  • 2 białka 
  • 2 łyżki ksylitolu (lub ciemnego cukru, mój muscovado się skończył niestety) 
  • 1 łyżka oliwy z oliwek 
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego (lub aromatu, czy wanilii, ja niestety miałam tylko cukier, ale jest opcjonalny) 
  • 2 łyżeczki niesłodzonego, odtłuszczonego kakao, np. DecoMorreno (opcjonalnie) 
  • 1 łyżeczka suchych drożdży, 1/2 łyżeczki sody, 1 łyżeczka proszku do pieczenia

1. Banany miksujemy na papkę w blenderze, za pomocą robota kuchennego, lub rozgniatamy widelcem.
2. Białka ubijamy, dodajemy do bananów.
3. Dodajemy całą resztę składników, porządnie mieszamy.

4. Pieczemy około godziny w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, ja piekłam bez termoobiegu i tak już będzie przy większości przepisów, gdyż termoobieg mi padł :(
Piekłam w keksówce silikonowej, można też spróbować przełożyć masę do formy na muffiny, tylko skracamy czas pieczenia.
5. Po wyjęciu najlepiej poczekać, aż chlebek wyschnie i ostygnie, ale osobiście zabrałam się za ciepły i mokry :)





Chlebek jest bardzo słodki, mi najbardziej smakuje z naturalnym serkiem kanapkowym, np. Philadelphia light, Turek figura... Idealnie przełamuje smak, nie trzeba absolutnie nic więcej. Pasuje również do masła orzechowego, z dżemem może być za słodko, ale wiem, że niektórzy tak lubią... Wersja "hardcore", to byłaby nutella :)

Smacznego!




W wersji LIGHT

22 komentarze:

  1. Wspaniały ale czym zastąpic mleko w proszku ? Mozesz usunąć weryfikacje kometarzy kodem ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Powinno już nie być tej weryfikacji :)

    Zanim udało mi się dorwać to odtłuszczone mleko w proszku, to też omijałam je w różnych przepisach i z tego co wiem, to po prostu trzeba wtedy dać mniej płynnych produktów (jogurt, białko), gdyż mleko w proszku po prostu zagęszcza. Mam nadzieję, że uda się ominąć ten składnik bezproblemowo :)

    Prawdopodobnie można też dodać mniej "chemii" (proszek do pieczenia, suche drożdże) ale ten chlebek to był eksperyment, dodałam tego tyle na wszelki wypadek, z czasem przepis na pewno ewoluuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A można zagęścić otrębami ?

      Usuń
    2. Myślę, że spokojnie można spróbować dać ich trochę więcej, jeżeli odpadnie to mleko w proszku :)

      Usuń
  3. A sеarch іn Вing brought up youг
    wеb blоg - I'm thankful it did, thanks.

    my blog post ... www.email-standards.org
    Also visit my blog post ; mens gold jewelry

    OdpowiedzUsuń
  4. Looking in Yahoo raised уour blog - I'm thankful it did, cheers.

    Stop by my webpage: treffpunkt.tolkiengesellschaft.de

    OdpowiedzUsuń
  5. I am glad thаt Googlе brought your ѕite
    up foг my ѕearсh - it hеlped

    My ωebpage ... silver jewellery india
    My page > silver jewellery wholesalers

    OdpowiedzUsuń
  6. Looking in Bіng raised your websіte - I'm glad it did, thanks.

    Here is my web-site :: grandslam90.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  7. I'm glad that Google brought your site up for my search - it helped

    my blog; everythingideal.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  8. Smart waу of оbservіng thingѕ -
    I'm a little more of a black and white person, myself

    Feel free to surf to my website - black coral jewelry

    OdpowiedzUsuń
  9. I'm glad that Google brought your site up for my search - it helped

    Feel free to surf to my page ... Peace Necklace

    OdpowiedzUsuń
  10. What a еxcellent blog post and cеrtainly
    sегved to сlear mу brain somеwhat

    Heге is mу blοg - autoco247.blogspot.com.es

    OdpowiedzUsuń
  11. Great waу of νіewing thіngs
    - Ι'm a little more of a black and white guy, myself

    Feel free to surf to my homepage - solid gold toe rings

    OdpowiedzUsuń
  12. Thank you a bunch for sharing this with all of us you really
    realize what you are talking approximately!

    Bookmarked. Kindly additionally discuss with my web
    site =). We could have a link alternate contract between us

    Take a look at my homepage http://kamagra-tanio.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow, this post is good, my sister is analyzing such things, so
    I am going to inform her.

    my web site attic and loft conversions

    OdpowiedzUsuń