wtorek, 24 lipca 2012

Quiche w wersji light. Bez mąki, na cieście z kalafiora. Porcja poniżej 300kcal



No to kolejny przepis do akcji bez mąki, który powstał jako inspiracja innym właśnie z tej akcji, przerobiłam go tylko na wersję light. Oryginalny przepis pochodzi z bloga Kulinarne ekscesy
Wyszło rewelacyjnie, tylko ja mam formę do tarty znowu za dużą i nie ma brzegów.... Mimo wszystko, super! :)

Składniki na jedno quiche (1044kcal):


Spód (338kcal):

  • 325g kalafiora (połowa średniego) przygotowanie dania trochę trwa, więc ja ugotowałam całego kalafiora, a połowę, która była "niepotrzebna" zjadłam w międzyczasie ;)
  • 1 jajko
  • 30g orzeszków ziemnych niesolonych
  • sól czosnkowa, oregano
  1. Miksujemy wszystkie składniki, ja użyłam blendera ręcznego, ale orzechy mielimy ostrożnie, bo chcą fruwać po całej kuchni :)
  2. Wylewamy na formę do tarty i rozprowadzamy, ciasto jest rzadkie, nie ma się co martwić (u mnie silikonowa 27cm, jednak trochę za duża, polecam tak z 21cm)
  3. Pieczemy 20 minut w 180 stopniach (u mnie góra+dół)
  4. Wyjmujemy z piekarnika, ale go nie wyłączamy
Farsz (706kcal):
  • 200g fety light (u mnie całe opakowanie Fellada light)
  • 3 jajka
  • 2 białka (miały być 3 białka i 2 jajka, ale jedno żółtko wpadło przypadkiem :))
  • 150g szpinaku świeżego
  • 80g papryki zielonej
  • 70g papryki czerwonej
  • 85g pomidora (u mnie jeden mały)
  • 5 listków świeżej bazylii
  • ząbek czosnku
  • przyprawy: oregano, papryka słodka, szczypta pieprzu
  1. Fetę, jajka, białka, przyprawy i bazylię miksujemy
  2. Szpinak podduszamy z czonskiem, aż liście zmiękną
  3. Na podpieczony, wyjęty z piekarnika spód nakładamy szpinak, następnie warzywa (tak naprawdę mogą być dowolne)
  4. Zalewamy całość masą jajeczną, ja na sam koniec położyłam jeszcze pomidora
  5. Pieczemy jeszcze przez jakieś 45minut







W niedalekiej przyszłości chcę rozszerzyć ten przepis o otręby, zobaczymy co wyjdzie. Póki co ciasto z "samego" kalafiora nie wychodzi kruche. Ale popracuję nad tym! :) Tak czy inaczej, nie ma problemu z przełożeniem jednej porcji na talerz, je się fajnie, nic się nie rozpada.


Smacznego!







  W wersji LIGHT Wypieki bez mąki

6 komentarzy:

  1. Słyszałam o pizzy na cieście z kalafiora to też fajna propozycja

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa propozycja, nigdy nie jadłam czegoś takiego.

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię to jak piszesz ;)
    A potrawa oczywiście świetna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Awesome article.

    Visit my homepage ... งานออนไลน์

    OdpowiedzUsuń
  5. a można zrobić bez ciasta, sam farsz zapiec ???

    OdpowiedzUsuń