niedziela, 3 czerwca 2012

Vegeburger poniżej 300kcal



Pierwszym przepisem na tym blogu, będzie mój dzisiejszy obiad - vegeburger 270kcal/szt.
kotlecików wychodzi 5 niewielkich sztuk, a dodatki są liczone na 4 burgery, jeden zostaje "gratis" na przegryzkę:)

Składniki na kotleciki (43kcal/szt.):

  • 120g fasolki kidney z puszki
  • 240g soczewicy z puszki
  • otręby pszenne 20g
  • 2 białka
  • sól ziołowa, pieprz, kilka posiekanych listków bazylii lub bazylia suszona

1. Odcedzamy soczewicę i fasolkę z zalewy
2. Do miski dodajemy fasolkę i soczewicę, ugniatamy widelcem (ja zrobiłam to przyrządem do ugniatania ziemniaków
3. Dodajemy białka i otręby, mieszamy łyżką (można pominąć otręby i dodać tylko jedno białko)
5. Masę formujemy w rękach na pulpety i kładziemy na mocno rozgrzaną patelnię bez tłuszczu (ja robiłam na grillu elektrycznym)
6. Trzeba sprawdzać delikatnie czy kotleciki można już obracać, nie ma co się martwić, nie jest łatwo przypalić, ale piekąc na patelni trzeba uważać na ogień

Sos pomidorowy (44kcal):

  • 100g przecieru pomidorowego bez cukru 
  • kilka posiekanych listków bazylii, papryka w proszku, przyprawa do pizzy, sól ziołowa, pieprz

Całość mieszamy i pyszny sos gotowy :)

Dodatki do hamburgerów (135kcal):
  • 50g korniszon
  • 100g pieczarki
  • 4 plastry sera żółtego Piórko (3,5% tłuszczu) lub innego chudego sera
  • 4 plastry pomidora

U mnie w lodówce akurat zabrakło, ale wskazana również sałata :) Ciekawą alternatywą dla sera żółtego jest też trochę serka wiejskiego lekkiego.


Bułki do burgerów postanowiłam upiec sama, ze średnim skutkiem. Niestety wyszły dosyć twarde, w środku nie do końca wypieczone tak jakbym chciała, ale to było moje pierwsze podejście do bułek.
Korzystałam z tego przepisu: KLIK
Zamieniłam jednak mąkę na żytnią 2000, w związku z czym musiałam dodać też trochę więcej wody. Ilość składników podzieliłam przez cztery, użyłam drożdży instant.
Nie wiem czy problem był z tym, że temperatura piekarnika za wysoka, więc co za tym idzie za krótkie pieczenie, czy może drożdże instant się do tego nie bardzo nadają. Wszystkie sugestie i rady na ten temat z miłą chęcią przygarnę i będę bardzo wdzięczna!

Wyszły mi cztery, niewielkie bułeczki, każda 184kcal. Można oczywiście spróbować upiec inne bułeczki, lub zastąpić kupną grahamką, czy bułką razową.






Grill 2012 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz