środa, 13 czerwca 2012

Pełnoziarniste wege-burrito poniżej 300kcal



Jakiś czas temu upiekłam sobie domowe, pełnoziarniste tortille i zrobiłam je po wegetariańsku. Nie wyszły idealne, więc widząc w sklepie gotowe pełnoziarniste placki, postanowiłam spróbować i porównać.
Nie jestem jeszcze w 100% pewna, ale chyba jednak stawiam na domowe i z pewnością za jakiś czas zrobię do nich kolejne podejście, chociaż tym sklepowym też nic nie brakuje, moje wyszły jednak bardziej chrupkie (ale dało się je zawinąć) i chyba taka forma mi bardziej pasuje.

Podzielę się jednak przepisem na moje dzisiejsze burrito, wyszło pyszne, mimo iż tortille nie były domowe :)

Składniki na ok. 5 porcji (266kcal/sztuka):

  •  brokuły 200g
  • pieczarki 130g
  • cukinia 450g
  • papryka 175g
  • kukurydza z puszki 130g
  • pomidor 350g (u mnie jeden bardzo duży)
  • fasolka kidney z puszki 120g
  • papryka w proszku, przyprawa do pizzy, sól ziołowa (lub dowolne ulubione przyprawy do warzyw)
  • tortille pełnoziarniste (domowe lub sklepowe, moje - 180kcal/szt)
  • ser żółty odtłuszczony (mój nazywa się piórko i ma tylko 3,5%)
1. Brokuła opłukać, poodcinać różyczki, podzielić je na drobno i gotować przez około 9 minut na parze.
2. W czasie, kiedy gotują się brokuły myjemy lub obieramy pieczarki (zależnie od tego czy są młode) i siekamy w plasterki, myjemy cukinię (nie trzeba obierać) i siekamy w niewielkie kostki, to samo z papryką.
3. Wrzucamy wszystkie powyższe składniki na patelnię, doprawiamy i smażymy na oliwie, na małym ogniu, aż pieczarki i cukinia nabiorą koloru.
4. Pomidora zalewamy wrzątkiem, zdejmujemy skórkę, wycinamy wszystkie twarde,  łykowate cząstki i kroimy dość drobno. 
5. Gotowe warzywa z patelni wrzucamy do dużej miski, dodajemy pokrojonego pomidora, kukurydzę i fasolkę kidney, całość mieszamy.
6. Kładziemy na blacie tortillę, nakładamy farsz, na to plaster sera i zawijamy; polecam na youtube wpisać "wrapping a tortilla" lub podobnie jeżeli ktoś nie wie jak zawijać.
7. Zawinięte tortille kładziemy na grillu, opiekaczu, patelni bez tłuszczu lub w piekarniku, temperatura niewielka, czas około 5-10minut, chodzi głównie o podgrzanie wszystkiego razem i roztopienie sera.

Smacznego! :)





Grill 2012 



9 komentarzy:

  1. Muszę się zebrać w sobie i zrobić coś tak zdrowego i pysznego. Dziękuję za dodanie potrawy do akcji Grill 2012

    OdpowiedzUsuń
  2. rewelacyjny przepis. ja podpiekam tortille w prodiżu i daje więcej nadzienia :D

    OdpowiedzUsuń